All inclusive vakantie in coronatijd: hoe werkt dat?

All inclusive

Door de coronacrisis zijn er op verschillende vakantiebestemmingen nieuwe regels waar inwoners en toeristen zich aan dienen te houden. Vooral all inclusive hotels en resorts hebben flink wat aangepast om een ‘corona proof’ te zijn. Reiswebsite Holidayguru zet de belangrijkste veranderingen van grote hotelketens zoals RUI, Club Med, Iberostar, H10, Hilton Hotels en Melia Hotels op een rij.

Het begint bij het inchecken

Bij het inchecken merk je al direct de eerste veranderingen. Zo geeft Hilton aan dat een digital key check-in de nieuwe standaard is. Club Med heeft uit voorzorg plexiglas opgehangen en bij de receptie worden mondkapjes gedragen, terwijl er bij H10 Hotels ook nog een gezondheidscheck wordt uitgevoerd voordat je bij het hotel aankomt. Daarnaast hebben veel hotels de check-in tijd verlaat, zodat medewerkers meer tijd hebben om de hotelkamer te reinigen volgens de nieuwe normen. Echter zal je deze normen niet alleen in de hotelkamer terugvinden.

Eten opscheppen met een mondkapje

Het bekende all inclusive buffet zal in de meeste hotels ook op de schop worden gegooid. Opgepropte rijen voor dat ene bordje friet zijn verleden tijd. Veel hotels geven aan dat er meer ruimte komt voor het buffet, wat waar mogelijk naar buiten wordt verplaatst. Daarnaast is van tevoren je handen reinigen verplicht en wordt het buffet tussen ontbijt, lunch en avondeten grondig schoongemaakt. Bij RUI hotels wordt het dragen van een mondkapje en handschoenen bij het opscheppen zelfs verplicht. Bij hotels van Iberostar wordt gewerkt met een single touch systeem, waarbij bordjes worden klaargemaakt en er geen spatels en opscheplepels meerdere keren worden aangeraakt door verschillende mensen. Club Med geeft aan te gaan werken met gereserveerde borden, om ongemakken te voorkomen.

Rustiger aan het zwembad en reserveren voor de spa

Vroeger moest je nog wel eens je weg vinden door de hordes bedjes aan het zwembad. Ook hier wordt iets aan gedaan. Zo komt er meer ruimte tussen de ligbedjes en wordt er geen gebruik meer gemaakt van een handdoekenkaart. Daarnaast zijn spa’s wel geopend, maar dien je van tevoren een reservering te maken. Na elk bezoek wordt de spa schoongemaakt. Ook de fitness zal open zijn, maar slechts op geselecteerde momenten om meer tijd te creëren voor schoonmaken.

Meer afstand en minder mensen

Het inchecken zal dus wat moeilijker gaan en het buffet misschien zelfs wat ingewikkeld, maar misschien zijn er ook voordelen aan een all inclusive vakantie in coronatijd. Zo geven alle hotels aan dat er minder gasten in het hotel kunnen verblijven, waardoor er meer ruimte is voor iedereen. Tafels staan verder uit elkaar en ook zonnebedden worden opgesteld met meer afstand. Daarnaast is alles zeer schoon en hoef je je over hygiëne geen zorgen te maken. Wellicht is het voor sommigen wel de ideale manier om deze zomer toch te genieten van de zon, mét all inclusive hotel.

0
Redactie Voyago
Redactie Voyago
De redactie van Voyago zorgt dagelijks voor jouw portie reisinspiratie. Tips voor de redactie? Mail ons dan: redactie@voyago.nl.
Leave a Comment

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.