Travelzoo, een bedrijf dat reisaanbiedingen plaatst, heeft de campagne #SoloSeptember in het leven geroepen. Ze wil hiermee de kosten voor solo reizen goedkoper maken.
De actie volgt op onderzoek dat was gedaan met 1200 mensen uit Groot-Brittannië, waaruit bleek dat veel soloreizigers zich bestraft voelen met de kosten wanneer ze op reis gaan. Het bedrijf biedt in het teken van #SoloSeptember solo reizen aan en heeft de toeslagen die soloreizigers moeten bijbetalen in de ban gedaan voor deze maand.
Uit het onderzoek bleek verder dat meer dan driekwart van de personen ooit alleen gereisd heeft of dit wil doen. 60% van de mensen die alleen reist is in een relatie of getrouwd, wat laat zien dat solo reizen niet alleen een minderheidsactiviteit is. Meer dan een derde van alle mensen vond het ergste aan solo reizen dat ze de eenpersoons toeslagen moesten betalen.
‘’Het beeld van een twintiger die van hostel naar hostel gaat klopt niet langer’’, zegt Joel Brandon-Bravo, manager van Travelzoo. ‘’Tegenwoordig is hij ouder, rijker en reist hij misschien alleen maar alleen omdat zijn partner en hij andere interesses hebben. We hebben veel goede reacties gehad op de campagne, veel grote merken steunen ons. We willen #SoloSeptember de beste maand maken om een solo reis te boeken.’’