Dit zijn de reistrends van 2017

Dit zijn de reistrends van 2017

Inhoudsopgave

Uit het Adobe Digital Insights (ADI) 2017 Online Travel Trends Report blijkt dat de vakantie-uitgaven van zomerreizen in Europa toe neemt, terwijl het aantal boekingen dalen. De groei in vakantieboekingen is 51 procent lager dan in 2016. Uit de onderzoeksresultaten blijkt wel een grotere interesse in cruises, maar belangstelling voor online autoverhuur neemt af, aldus het Online Travel Trends Report.

De verwachtte jaarlijkse groei in online bestedingen is dit jaar 5,3 procent in vergelijking met bijna 10,8 procent groei van 2015 tot 2016. In Europa komen de totale uitgaven aan online boekingen van vluchten en hotels dit jaar naar verwachting uit op zo’n 70 miljard euro, waarvan 19 miljard euro wordt besteed in de zomerperiode.

Dubbel zoveel interesse in cruisevakanties
Het aantal bezoeken aan cruise-websites is bijna verdubbeld de afgelopen drie jaar. In 2017 is het aantal websitebezoeken tot nu toe al met zo’n 32 procent gestegen in vergelijking met het jaar ervoor. De interesse in cruises groeit ieder jaar met 20 procent tussen januari en maart.

Autoverhuur minder populair
Autoverhuurbedrijven doen het minder goed. In het eerste kwartaal is het aantal verhuurde auto’s met 14 procent afgenomen in vergelijking met een jaar eerder.

36 dagen van tevoren boeken
Als het gaat om het verkrijgen van de beste vakantiedeal, blijkt uit de data dat Europese reizigers het beste 36 dagen voor de geplande vakantie een vlucht kunnen boeken, ongeacht of het gaat om een internationale vlucht of niet. Iets eerder boeken, 29 dagen van tevoren, zorgt ervoor dat een hotel voor de beste prijs kan worden geboekt.

Vakantietechnologie
‘Er is een duidelijke trend zichtbaar dat reisorganisaties nieuwe technologie inzetten om klanten te winnen. Augmented Reality (AR) en Virtual Reality (VR) worden in vergelijking met een jaar eerder 13 procent vaker genoemd in de mentions over vakanties en het aantal mentions over wearables nam toe met 44 procent’, zo meldt Online Travel Trends Report.

‘Beleving staat centraal’
In het trendrapport stelt: John Watton, Senior Marketing Director EMEA, bij Adobe: ‘Vakanties draaien om beleving, maar marketeers moeten niet denken dat deze ervaring pas begint zodra een consument in het vliegtuig zit. De ervaring begint al vanaf het allereerste moment dat de klant in aanraking komt met het merk. Inzicht in de onderliggende trends die bepalend zijn voor de vakantiekeuzes van consumenten biedt reisorganisaties een enorme kans om marketingstrategieën en klantervaringen te ontwikkelen voor meerdere kanalen. Of het nu gaat om mobiel, online, VR-ervaringen in de winkel of wearables die consumenten mee kunnen nemen op reis. Wanneer marketeers ervaringen creëren die inspirerend en relevant zijn en bovendien aansluiten bij de wensen van hun doelgroepen binnen de verschillende touchpoints, zorgen zij er ook voor dat klanten vaker dan één keer mee op reis gaan.’

Klik hier voor het complete Adobe Online Travel Trends Report.

Redactie Voyago

Redactie Voyago

De redactie van Voyago zorgt dagelijks voor jouw portie reisinspiratie. Tips voor de redactie? Mail ons dan: redactie@voyago.nl.
Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Nieuwste berichten