EasyJet lanceert inflight entertainment met ‘Air Time’

EasyJet heeft aangekondigd dat het een trial zal starten voor entertainment aan boord in samenwerking met Rakuten, wereldleider op het gebied van internetdiensten en e-commerce en Immfly, dienstverlener voor digitale platformen aan boord.

Terwijl luchtvaartmaatschappijen traditioneel altijd schermen in de hoofdsteunen aanbieden, zal ‘Air Time’ het voor passagiers van easyJet mogelijk maken om hun eigen apparaten in te schakelen op een breed aanbod van entertainment geschikt voor korte afstandsvluchten waaronder TV en film, entertainment voor kinderen, spellen en audioboeken, maar ook vlucht- en bestemmingsinformatie. Bovendien zal de inhoud van het entertainment in verschillende talen beschikbaar worden gesteld, onder meer in het Engels, Duits, Frans, Spaans en Italiaans.

De gebruikers kunnen via het beschikbare draadloze netwerk, hun eigen apparaten aansluiten op de inflight entertainment portal en deze in vliegtuigmodus gebruiken. ‘Air Time’ zal vanaf de herfst beschikbaar zijn aan boord van vijf easyJet-toestellen, met de doelstelling het uit te rollen naar de gehele vloot. Enkele beschikbare titels op ‘Air Time’ zijn de veelgeprezen series zoals Legion en de eigenzinnige comedyserie Modern Family.

Om ervoor te zorgen dat jonge kijkers beschermd zijn, zullen eventuele leeftijdsrestricties duidelijk worden aangemerkt en zal aan gebruikers worden gevraagd hun leeftijd te bevestigen alvorens ze de inhoud kunnen bekijken, zoals dat ook wordt gedaan bij veel online streaming diensten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *