Google Flights meest populair onder Millennials

Google Flights meest populair onder Millennials

Inhoudsopgave

Uit een steekproefonderzoek onder 2500 Amerikaanse reizigers blijkt dat slechts 10 procent Google Flights gebruikt als beginpunt van de zoektocht naar een vliegticket. Ruim 21 procent van de Millennials (18-32 jaar) zegt Google Flights als eerst in te zetten in de zoektocht.

Bij Millennials is de kans twee keer zo groot als bij de gemiddelde reiziger, dat de zoektocht wordt gestart bij Google Flights, aldus OAG.

‘Relatieve laatkomer’
Momenteel gebruikt 23 procent van de reizigers Google Flights in een later stadium. De tool wordt gezien als ‘relatieve laatkomer’ in de reisbranche. OAG verwacht daarom dat het marktaandeel nog zal stijgen.

41 procent start bij de airline
Uit de onderzoekscijfers blijkt dat momenteel 41 procent hun zoektocht naar een vliegticket start bij de website of applicatie van de airline zelf. Zo’n 28 procent begint bij een online reisagent of metazoekmachine. De bovengenoemde 10 procent kiest de tool en 4 procent start de zoektocht bij een reisbureau. Lees op Skift meer over de onderzoekscijfers van OAG.

Redactie Voyago

Redactie Voyago

De redactie van Voyago zorgt dagelijks voor jouw portie reisinspiratie. Tips voor de redactie? Mail ons dan: redactie@voyago.nl.
Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Nieuwste berichten