Hotels spelen steeds meer in op luxe

Hotels spelen steeds meer in op luxe

Inhoudsopgave

Hotels weten de gasten steeds beter in de watten te leggenEr zullen weinig klachten komen dat een vakantie té luxe is geweest. Iedereen is gek op wat verwennerij. En is daar steeds meer bereid voor te betalen. De markt voor wat extra comfort, service en aandacht is groeiende. En waar denk je dan aan?

Luxe: voor ieder wat wils
Wie de vakantie in segmenten ontleed, ziet al dat er overal keuzes in luxe te maken zijn. En het hoeft niet alleen de ‘geld is geen probleem’-markt te zijn, een veel groter deel van de markt heeft natuurlijk interesse in extra luxe. Valet Parking op Schiphol? Voor vertrek ontspannen in de lounge? En een nieuwe optie die steeds populairder wordt en die je de meeste klanten wel kunt voorleggen: premium economy vliegen. Waar business voor de meeste consumenten een financiële brug te ver is, daar is premium economy (onder welke naam dan ook) wel een haalbare kaart om de vakantie leuk te beginnen.

Luxe heeft meerdere adressen
Dan de bestemmingen. Hotels zijn uiteraard een belangrijke factor in het succes van een luxe reis. Er zijn natuurlijk hotels waar je blind op kunt varen, die een bestemming op zich zijn. Het Oriental in Bangkok, het Cipriani in Venetië, het Georges V in Parijs, Raffles Singapore of toch maar Copacabana Palace in Rio? Wie klanten heeft die echt voor de peperdure wereldtop gaan, is het raadzaam de jaarlijkse Conde Nast Traveler Gold List te kopen of op internet op te zoeken. Het is dé lijst van de beste hotels ter wereld, safari-resorts in Afrika meegerekend.

Hotelmarkt
De luxe hotelmarkt is immer in beweging en wie de namen van de absolute top een beetje weet, kan al snel tot goed advies komen. Ketens die zonder uitzondering top zijn: Peninsula, Mandarin Oriental, Four Seasons en uiteraard de topbrands van de grote ketens: onder meer Sofitel Legend (Accor), St Regis (Starwood) en Waldorf Astoria van Hilton.

Maar er is uiteraard veel meer: ook de meer vertrouwde namen aan het strand weten uitstekend de luxe klant te bedienen. Zoals elke reisagent weet: er is uiteraard een verschil of je in een Clubhotel van RIU zit of in een RIU Palace. Kost wat meer, maar wel extra luxe.

Leisure = steeds meer business
Het is niet gek dat steeds meer reisaanbieders vol inzetten op eigen hotels. Een trend is ook: goedkoop vliegen en duur slapen. En uiteraard bieden luxe hotels veel meer de kans op upselling. De ketens worden er steeds beter in: snellere wifi, betere drankjes, soms al VIP-gedeeltes. De tijd dat de enige keuze al dan niet zeezicht is, is voorbij. Er is geen reden aan te nemen dat de ‘vakantiehotels’ niet heel veel aspecten van de zakenhotels gaan overnemen. Je kunt de reis dan straks zo luxe maken als je zelf wil. De hotels zijn er klaar voor om de gast meer dan ooit in de watten te leggen.

Redactie Voyago

Redactie Voyago

De redactie van Voyago zorgt dagelijks voor jouw portie reisinspiratie. Tips voor de redactie? Mail ons dan: redactie@voyago.nl.
Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Nieuwste berichten