Naar Groot-Brittannië om ‘Nessie’ te zoeken

Naar Groot-Brittannië om Nessie te zoeken

Inhoudsopgave

VisitBritain start vandaag de ‘Kom zoeken naar Nessie, blijf voor de ervaring’-campagne. Deze digitale en social media campagne is gefocust op de enorme diversiteit aan ervaringen en outdooractiviteiten die in Inverness en Loch Ness te beleven zijn.

‘De legende van Nessie is een fantastisch middel om de unieke landschappen, activiteiten en ervaringen van Inverness en Loch Ness te promoten. We willen bezoekers uit Nederland inspireren om direct een trip te boeken en dit adembenemende deel van de Highlands zelf te komen verkennen’, aldus marketing director van VisitBritain, Clare Mullin.

VisitInvernessLochNess chief executive, Graeme Ambrose: ‘Van de prachtige bergen tot het mysterieuze Loch Ness. Van onze vriendelijke locals en sfeervolle pubs tot de vele comfortabele accommodaties op de mooiste plekken. Inverness en Loch Ness is het hele jaar door een fantastische plek om te bezoeken.’

Zij gingen je voor
In 2016 bezocht een recordaantal van 2.1 miljoen Nederlanders Groot-Brittannië, een toename van 9 procent ten opzichte van 2015. De bezoekers gaven samen £714 miljoen uit, 6 procent meer dan het jaar ervoor. Afgelopen jaar was wereldwijd een topjaar voor het inkomend toerisme naar Groot-Brittannië met 37.7 miljoen bezoekers (4% meer dan in 2015), die in totaal £22.5 miljard (+2%) spendeerden.

Dylan Cinjee

Dylan Cinjee

Hi! Ik ben Dylan en voor mijn werk reis ik de hele wereld over, maar ook privé houd ik ervan om nieuwe bestemmingen te ontdekken! Tijdens al deze reizen probeer ik leuke content te verzamelen voor Voyago.nl. Mijn favoriete vakantieland is Amerika. Wil je meer weten of iets anders vragen? Stuur dan een mailtje via info@voyago.nl! Uiteraard kan je mij ook volgen tijdens mijn reizen via Instagram.
Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Nieuwste berichten