Nederlander kiest voor wifi bij boeken vakantie

Inhoudsopgave

De aanwezigheid van wifi is het belangrijkste criterium voor Nederlanders bij het boeken van een vakantie. Zo blijkt uit een internationaal onderzoek van Thomas Cook, waarbij reizigers is gevraagd wat zij belangrijk vinden bij het maken van een vakantiekeuze. Opvallend is ook de invloed die de kinderen hebben op de keuze van het hotel en het feit dat Nederlanders graag contact leggen met de lokale bevolking.

Voor dit online onderzoek heeft Thomas Cook families met minstens één kind benaderd, die in de afgelopen maanden een strandvakantie hebben geboekt. Hierbij is onder andere gevraagd naar de beweegredenen van het kiezen van een vakantiebestemming, de belangrijkste criteria voor het kiezen van een accommodatie en de invloed van hun kinderen op dit proces.

‘Go Dutch, get online’
High-speed wifi is tijdens de vakantie erg belangrijk. Hierbij voeren Nederlanders met 82 procent de lijst aan. Binnen Thomas Cook wordt niet voor niets de opmerking ‘Go Dutch, get online’ veel gebruikt. Digital-detox reizen zijn veel minder relevant dan vaak wordt gedacht.

Bij last minute vakantieboekingen wordt de meeste inspiratie gevonden via de mobiele telefoon maar ook tijdens de vakantie kan een ruime meerderheid van de Europeanen niet zonder hun mobiel. Waar Nederlanders voorafgaand aan de vakantie vooral reviews van hotels raadplegen,  wordt tijdens de vakantie gekeken naar reviews van bijvoorbeeld restaurants op de vakantiebestemming zelf. Ruim 80 procent van de mensen geeft aan deze reviews met een korrel zout te nemen en het te zien als een persoonlijke mening van een andere reiziger.

All inclusive voor de kids
Finnen, Denen en Duitsers laten zich het meest beïnvloeden door de keuze van hun kinderen voor het boeken van een vakantie. In Nederland wordt de vakantiebestemming en de keuze voor het type hotel voor 50 procent door de kinderen binnen het gezin bepaalt. All inclusive resorts zijn het meest geliefd bij met name Belgen, Duitsers en Engelsen maar ook 65 procent van de Nederlanders kiest hiervoor tijdens de zomermaanden.

Like a local
Waar Nederlanders, Belgen en Duitsers graag kennis maken met de lokale bevolking en geïnteresseerd zijn in de gebruiken en gewoontes van een land, zijn de Engelsen met 23 procent en Zweden met 8 procent het minst geïnteresseerd in het land waar zij vakantie vieren.

Aan het strand
Het hotel hebben Nederlanders het liefst direct aan het strand. De hotelkamer moet voorzien zijn van goede bedden, maar ook een koelkastje op de kamer is een pre. Waarschijnlijk halen wij net wat vaker water en andere drank bij de supermarkt, dat we graag gekoeld willen houden.
Samen met de Denen zijn Nederlanders verzot op de avondshows in de hotels, 91 procent vindt dit belangrijk tijdens de vakantie.

Nederlanders gaan samen met de Engelsen gemiddeld langer op vakantie dan andere Europeanen, 35 procent van de Nederlanders gaat twee weken of langer en 16 procent kiest voor 12 of 13 dagen.

Redactie Voyago

Redactie Voyago

De redactie van Voyago zorgt dagelijks voor jouw portie reisinspiratie. Tips voor de redactie? Mail ons dan: redactie@voyago.nl.
Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Nieuwste berichten