‘Populaire steden al 15 jaar hetzelfde’

‘Populaire steden al 15 jaar hetzelfde’

Inhoudsopgave

In 15 jaar tijd zijn de 6 populairste stedenbestemmingen bij Nederland onveranderd gebleven. Dat zegt René Bego, directeur van directeur mo’media, uitgever van stedengidsen van het label Time to Momo, voorheen bekend als de 100% gidsen. De oude vertrouwde stedenbestemmingen zijn Londen, Parijs, Berlijn, Barcelona, Rome en New York. Sinds twee jaar vullen Lissabon en Valencia dat rijtje aan.

Mo’media verkoopt (nog steeds) 250.000 papieren reisgidsen per jaar en is daarmee marktleider in Nederland en België. Dat lijkt veel, en is het ook, maar, zegt Bego: van elke 200 passagiers aan boord van een vliegtuig op weg naar een te bezoeken stad beschikken er slechts drie over een gids. ‘Je haalt meer uit je stedentrip met een gids, zeker als daar tips van locals in staan, zoals bij ons. Onze auteurs wonen in de steden waarover ze schrijven. Natuurlijk, Tripadvisor geeft ook tips, maar die geeft alle informatie. De reiziger heeft alleen behoefte aan een tip voor bijvoorbeeld vijf restaurants in de buurt van zijn hotel.’

Mo’media heeft inmiddels gidsen over 32 bestemmingen. Onder andere Sunair doet de gidsen van Time to Momo cadeau bij een stedentrip. En wat de naam Momo betreft, dat is een verzonnen woord. Bego: ‘We hopen dat het een eigennaam wordt voor op stedentrip gaan. Even momo-en.’

Redactie Voyago

Redactie Voyago

De redactie van Voyago zorgt dagelijks voor jouw portie reisinspiratie. Tips voor de redactie? Mail ons dan: redactie@voyago.nl.
Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Nieuwste berichten