Vakantieganger googelt zich suf

Inhoudsopgave

Google krijgt ieder jaar meer zoekopdrachten te verwerken naar reisgerelateerde woorden. De groeiende interesse in reizen wordt steeds vaker via de mobiel uitgevoerd.

Er wordt vooral gezocht op de combinatie type reis plus bestemming, zoals huwelijksreis plus Bali. Veel online zoekers (69 procent) maken zich echter nog wel zorgen of zij de juiste deal hebben gevonden en niet te veel betalen.
Vakantiezoekers geven blijk van een duidelijke voorkeur voor een terugkeer Griekenland dit jaar. De zoekopdrachten voor Griekenland zijn met 64 procent gestegen ten opzichte van het jaar ervoor, toen het land door verschillende redenen uit de gunst was. Turkije heeft echter een daling van 14 procent. Opmerkelijk is dat bij calamiteiten, zoals de aanslagen in Londen, Parijs en Stockholm, het aantal zoekopdrachten direct daalt om niet veel later toch weer naar de oude waardes te gaan.
Mobiel wordt steeds belangrijker als zoektool. Wel van belang is dat het aanbod niet te groot of overweldigend is, dat schrikt zoekers af. Tevens moet het gebruiksgemak op orde zijn om populair te zijn op een mobiel.

Theo de Reus

Theo de Reus

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Nieuwste berichten