Please assign a menu to the primary menu location under menu

Booking.com wil reiziger over angsten heen helpen

Booking.com wil reiziger over angsten heen helpenBooking.com wil reiziger over angsten heen helpen

Technologie heeft reizen veranderd. Duizenden bestemmingen zijn maar een muisklik van ons verwijderd, maar toch zijn er nog zaken die mensen ervan weerhouden om alles uit hun reis te halen. Booking.com heeft hier onderzoek naar uitgevoerd onder 20.500 wereldreizigers en de redenen hiervan blootgelegd.

Het onderzoek toont aan dat, ondanks de vele mogelijkheden, een op de vijf mensen (20%) zich nog nooit echt grenzeloos heeft gevoeld. Een op de tien mensen (10%) geeft aan nog maar een keer hun grenzen te hebben verlegd tijdens een vakantie. Desalniettemin geeft bijna de helft (44%) van de reizigers aan graag een grenzeloze reiziger te willen zijn. Meer dan driekwart (78%) wil zoveel mogelijk uit elke reiservaring halen.

Twee derde van de reizigers (62%) wil graag nieuwe culturen leren kennen tijdens een vakantie: ruim de helft (51%) van de reizigers geeft aan lokale delicatessen te willen proeven en een derde (33%) wil tijdens het reizen graag nieuwe mensen ontmoeten.

Reisangsten overwinnen
Veel reizigers maken zich zorgen om een taalbarrière. Meer dan een kwart (28%) geeft aan dat dit ze kan belemmeren bij het boeken van een reis en een op de vijf (20%) is bang te verdwalen omdat ze de lokale taal niet spreken. Reizigers geven ook aan dat het ze belemmert bij het zoeken van een geschikte accommodatie (34%) en meer dan een kwart (26%) is bezorgd over onbekende situaties tijdens het reizen.

Technologie helpt een handje
Technologie kan helpen deze angsten te overwinnen, aangezien meer dan de helft van de reizigers (52%) aangeeft tijdens het reizen regelmatig technologie te gebruiken. Booking.com heeft de Booking Assistant ontwikkeld, een pilot-chatbot die op basis van kunstmatige intelligentie klanten via een intuïtieve chat-interface ondersteuning biedt bij hun aanstaande reservering. Reizigers kunnen ook de 147 miljoen echte gastbeoordelingen op Booking.com raadplegen en zo voor vertrek in hun eigen taal advies krijgen.

Pepijn Rijvers, Senior Vice President en Chief Marketing Officer bij Booking.com zegt: ‘Reizen kunnen dromen vervullen, ons blootstellen aan nieuwe ervaringen en uiteindelijk onze levens verrijken. We willen niet alleen onze reizigers verbinden met ongelooflijke overnachtingsmogelijkheden, maar ze ook informatie en advies geven over bestemmingen, zodat ze zich, ongeacht hun keuze, geïnspireerd kunnen voelen om meer te zien, hun grenzen te verleggen en elke fantastische gelegenheid die zich onderweg voordoet te omarmen. Als branche-innovator zijn wij voortdurend op zoek naar manieren om de laatste technologieën in te zetten om reizen eenvoudiger te maken en mensen de wereld te laten beleven, waar ze ook naartoe willen, wat ze ook willen doen.’

2
Alexandra Meijer
Alexandra Meijer
Hi! Ik ben Alexandra, content manager voor Voyago.nl, dol op reizen en nieuwe gerechten ontdekken. Mijn meest gemaakte citytrip is naar Lissabon en voor een vakantie vind je mij het vaakst in Zwitserland. Heb je vragen of opmerkingen? Stuur me dan een mailtje via info@voyago.nl!
Leave a Comment

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.